DANA PERLINDUNGAN TERSEDIA BERMULA DARI SUMBANGAN YANG PERTAMA



Plan Saving Takaful Ikhlas menyediakan perlindungan mengikut budget dan keperluan peserta, semakin tinggi sumbangan maka semakin tinggi nilai perlindungan. Tidak perlu merasa rugi dengan sumbangan yang dilakukan kerana anda sendiri telah menyediakan suatu DANA PERLINDUNGAN DIRI demi jaminan perlindungan dari risiko yang tidak dijangka, dengan plan ini juga anda telah memulakan suatu DANA SIMPANAN masa hadapan.

Contoh, si A seorang ahli perniagaan berjaya berusia 30 tahun mempunyai seorang isteri dan 5 orang anak telah mengambil Plan Saving bagi melindungi hilang upaya kekal dan kematian bernilai RM100K, pada tahun ke enam beliau telah mengalami kemalangan yang tidak disangka dan menghadapi hilang upaya kekal. Pampasan sebanyak RM100K (DANA PERLINDUNGAN) + DANA SIMPANAN diserahkan pada beliau dan secara tidak langsung dapat mengurangkan beban kepada ahli keluarga untuk menjaga beliau.

Si A juga bernasib baik kerana telah menyediakan Pelan Saving & Pendidikan untuk isteri dan anak-anak beliau, polisi masih tetap berjalan bagi ahli keluarga kerana beliau telah mengambil manfaat tambahan iaitu manfaat pembayar di mana sekiranya berlaku kematian atau hilang upaya kekal kepada beliau, polisi isteri dan anak-anak masih tetap berjalan dan beliau tidak perlu membuat sumbangan secara bulanan lagi.

Disamping itu, si A juga telah membuat simpanan secara konsisten di ASB semenjak berusia 22 tahun lagi. Dengan penyertaan Takaful duit simpanan di ASB beliau masih ada untuk saraan diri dan keluarga.

Selain itu, si A juga telah membuat perlaburan bagi mendapatkan passive income semenjak berusia 25 tahun dan dengan passive income tersebut dapat menyara diri dan keluarga beliau.

Daripada kisah di atas, bijaklah merancang masa depan demi diri & ahli keluarga tersayang, bagi seorang bapa anda adalah tulang belakang dan nyawa kepada isteri dan anak-anak. Musibah datang tanpa diduga, UTAMAKAN PERLINDUNGAN DIRI & AHLI KELUARGA TERLEBIH DAHULU.

No comments:

Post a Comment